hearthoorze

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Fakta - New Forest

Av Tove Olsson - 19 oktober 2010 14:31

Jaha, veckans vinnare blev NEW FOREST!

Passa på att rösta på dom nya förslagen i lutet av inlägget!



Fakta - New Forest

  

New Forestponnyn kommer från skogen New Forest (Nya Skogen) som trots namnet är en av Englands äldsta skogar. Den ligger i grevskapet Hampshire på den engelska sydkusten och består av ca fem kvadratmil hed- och skogsmark. Det finns omkring 2500-3000 ponnyer där som ägs av de boende i området. Ponnyerna strövar fritt och är brännmärkta med ägarnas märken. För att kunna veta vilket område i New Forest ponnyerna tillhör klipps deras svansar på olika sätt. Eftersom ponnyerna har levt ute året runt med magert bete i generationer, är det en härdig och lättfödd ponnyras.


Mer kommer...



Rösta på dom nya alternativen:


1. Arabiskt Fullblod

X. Welsh Mountain

2. Dartmoorponny


Kom igen Rösta nuu!


 
 
becca

becca

19 oktober 2010 14:52

Hejsan!! Va gärna med i dagens blogg :)
du finner dagens tävling under kategorin "dagens blogg" ;) Vinnaren dras ikväll :)

http://www.myranstankar.blogg.se

Tove Olsson

19 oktober 2010 18:24

Okej!
Ska kolla!
Rösta vilken hästras också!

 
jjosse

jjosse

27 oktober 2010 21:55

sv; kanske ^^

http://ponnypluttisarna.blogg.se

Tove Olsson

27 oktober 2010 21:59

vah?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Olsson - 12 oktober 2010 16:09


Nu har jag kommit på en sak! Varje vecka ska ni få rösta fram vad veckan ska innehålla för ras. Idag blev det Exmoorponny eftersom det är första veckan efter det att jag har skrivit om exmoorponnyn kommer det finnas 3 förslag och det som får mest r...

Av Tove Olsson - 26 september 2010 18:24

Har ridit bästa Apelunds Swede idag!    Har ridit den här sötisen nu! Hade med kameran så det blir lite bilder också! Hade en ny sadel idag, en dressyrsadel. Han var helt galen i början men sen var han alldeles lugn! Bilder från idag när jag...

Av Tove Olsson - 26 september 2010 14:33


   Jaha nu ska man snart iväg till Sudden och sitta på honom kanske lite mer den här gången. Längtar så jävla mkt det känns som tiden går 10 gånger saktare än vanligt för kl 4 kommer Helena och hämtar mig! Sä jävla spänd! Herrå alla fina<...

Av Tove Olsson - 23 september 2010 23:25


Jag och Moa är bara LITE knäppa ibland, bara LITE! Lite bilder på mig och Moa när vi bara är LITE knäppa kommer i morrn!   Sova gott alla Fina<3333 ...

Av Tove Olsson - 23 september 2010 22:12

   Jag har ridit Sudden<3 Det är helyt otroligt jag har ridit värdens bästa Aspelunds Swed. Han är inte nes inriden och han brydde sig inte ens när jag satt där på ryggen och bara satt! På söndag ska Helana hämta mig för att vi ska åka ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards